Minun julkisten verkkopalvelujen lista ei välttämättä ole TOP-5, mutta ovat niitä palveluja, mitä olen käyttänyt ja kokenut hyödyllisiksi. Tutustuin linkin kautta Suomi.fi, lomake.fi sekä matka.fi - sivustoihin. Huomaan, että samoihin tietoihin on hyvin monta mahdollisuutta päästä. On ihan hyödyllistä opetella käyttämään tiedostoja monipuolisesti.

  1. Aikataulutiedot: Olen aiemmin tottunut hakemaan aikataulutietoja joko VR:n tai mathahuollon sivuilta ja luulen, että jatkan sillä linjalla. Matka.fi sivuilta voisin joskun kokeilla hakea Helsingin bussiliikenteen aikatauluja. Mielestäni aikataulujen tarkistaminen netistä puoltaa paikkansa siitä syystä, että uskoisin siellä olevan voimassa olevat tiedot. Kotiaapiset kun yleensä ovat vanhoja.
  2. Kaupungin (Kuopio) palvelut: Kuopion verkkosivujen palveluista olen ehkä enimmän käyttänyt kulttuurisuvujen palveluja, siis kirjaston ja teatterin palveluja. Lainojen uusiminen on tuttua puuhaa. Lippuvarauksia olen tehnyt sekä teatteriin että musiikkikeskukseen. Niissä toivoisi voivan tehdä myös paikkavalinnan, mutta en ainakaan minä sitä osaa.
  3. Karttapalvelut: Olen käyttänyt Eniron karttapalvelua sekä osoiteita etsiessäni että matkasuunnitelmaa tehdessäni. Se on toiminut mielestäni ihan mallikkaasti.
  4. Terveysportti: Terveysportin portaalia käytän työssä. Sitä kautta on helppo etsiä mm. diagnoosinumerot sekä tietoja lääkkeistä. Sieltä on myös mahdollista löytää käypä hoito suositukset. Lääketieteeliset lehdet ovat myös sen kautta selattavissa. Se on tosin maksullinen palvelu eikä minulla ole itselläni portaalia käytössä, mutta ennenkaikkea tarvitsenkin niitä tietoja työssä.
  5. Puhelinluettelo: Tämä palvelu on osoittaunut myös paljon käytetyksi. Sieltä on mahdollista hakea puhelinnumeroita koko valtakunnan alueelta. Puhelinnumeroiden lisäksi sieltä löytyy myös osoitteet.