Olen tutustunut tätä kirjoitusta varten kolmen kunnan sivuihin: Kuopion, Juankosken ja Puolangan sivuihin.

Kuopio

Kuopion sivuja olen ainakin käyttänyt jo aiemmin. Ne ovat ymmärtääkseni hyvin kattavat. Joskus muistelen, että on ollut hieman hankalaa löytää haluamaani tietoa. Jonkinlaista edestakaisin selailua on ollut. Pääasiassa olen käyttänyt kulttuurisivuja teatteri- ja kirjastosivuja. Asiani olen sitä kautta saanut hoidetuksi ja haluamani tieto on toki löytynyt.

Teksti on melko pientä, johtuu varmaan siitä, että isolla kaupungilla on paljon asiaa ja informaatiota. Luultavasti käytön lisääminen harjoittelu lisää myös nopeutta sivujen käytössä.

Juankoski

Juankosken sivut ovat ainakin näin ensi tai ehkä toiskatsomalla hyvin selkeät ja helppolukuiset. Siellä näytti olevan ohjelmakalenteri, mistä oli mahdollista katsoa jo ensi kesän ohjelmatarjontaa. Keskustelupalstakin sieltä löytyi, mutta kukaan ei nyt näyttänyt olleen aktiivinen sen suhteen. Aihe oli kyllä annettu.

Puolanka

Puolanka on kunta Kainuussa ja kiinnosti sen takia, että olen siellä asunut pari vuotta. Kunnan sivut olivat hyvin tuttavalliset jopa hieman markkinahenkiset. Johtunee kunnan matkailun markkinoinnista. Siellä oli mm. jonkinlainen tarinaosasto, mikä saattaa esim. entisille kuntalaisille olla hyvin kiehtovaa, ja mikseipä nykyisillekin asukkaille ja satunnaisille kävijöille.