Olen käyttänyt melko ahkerasti Kuopion kaupunginkirjastoa. Tietokoneeni kautta olen lähinnä uusinut lainoja ja tarkistanut laina-aikoja sekä lainassa olevia kirjoja. Joskus ei tarkkaan muista mitä kirjoja on palauttanut ja mitä ei, varsinkin kesällä, kun laina-ajat ovat pidempiä.

Kirjaston Salli-haulla olen kirjastossa tarkistanut joskus kirjan saatavuutta ja sen sijaintia hyllyillä. Mielestäni sekin on ollut hyvä palvelu. Joskus tosin joutuu turvautumaan virkailijoiden apuun. Kuopion kirjastossa on myös itsepalvelulainauslaite. Sekin on kätevä, joskus tosin se ei kirjaa lainaa. Syynä lienee jokin ongelma viivakoodissa.

Kirjastosta on saatavana ilmoitus tilatusta kirjasta myös kännykkään. Sellainenkin visti minulle on tullut, olen nim. joskus toiminut kuriirina sukulaispojalle, joka tarvitsee tenttikirjoja toisessa kaupungissa ja silloin on kätevää minun täällä hoitaa lähiasiointi. Itse hän tarkistaa kirjojen saatavuuden ja tilaa kirjat tarvittaessa.

Tein omalla koneeella Sallin kautta haun Pirjo Hassisen viimeisestä kirjasta Isänpäivä. Kaikki niteet näytti olevan lainassa. Pitää ottaa tavakseen tehdä kirjavarauksia uutuuskirjoista netin kautta.

Läiaikoina olisi syytä perehtyä myös muiden kirjastojen tietohakuihin. Minun pitäisi hakea yliopiston kirjastosta  tiettyä tietokirjallisuutta ja artikkeleita.